Thursday, March 8, 2018

Spontaneous


A couple of weeks ago, I went on a completely spontaneous hike with a friend. A couple of days before, it had snowed then froze. We didn't have crampons since we didn't know the paths would be covered in thick coats of ice. We decided to do a loop. The ascent, though frozen in certain areas, was easy. However, the decent and therefore the other half of the loop was an unfortunate surprise. Part of the path was completely frozen. The ravine was on one side and a cliff on the other. We had no other choice than to walk on the ice... at a decline. I started out using my hands, squatting, thinking I'd be able to make my way down gracefully. At a certain moment, I lost my balance and fell backward on my bottom and slid all the way down. I realized at that moment the importance of letting go. Gliding on the ice, like on a slide, was much more fun once I realized how ridiculous and funny this must have looked. The descent was my favorite memory from the day, even more so than the view at the top since it's everything I had not planned. 

Il y a quelques semaines, je suis allée faire de la randonnée avec une amie, d'une manière complètement spontanée. Quelques jours auparavant, il avait neigé puis gelé. Nous n'avions pas de crampons, car nous ne savions pas que les chemins seraient tous recouverts de glace épaisse. On a décidé de faire une boucle. La montée, bien que gelée par moments, était facile. En revanche, la descente, et donc la deuxième partie de la boucle, nous a réservé une mauvaise surprise. Un tronçon du chemin était complètement gelé, bordé d'un côté d'une étendue de pierres et de l'autre un ravin. On n'avait pas d'autre choix que de marcher sur la glace... en pente. J'ai commencé en y mettant les mains, en m'accroupissant, pensant pourvoir descendre gracieusement. À un moment, j'ai perdu l'équillibre, je suis tombée en arrière sur les fesses, en glissant le long du chemin. C'est alors que je me suis rendue compte de l'importance de lâcher prise. L'expérience de la descente sur glace, tel un toboggan froid, était beaucoup plus agréable une fois que j'ai réalisé combien le spectacle était ridicule et drôle. Cette descente reste mon souvenir préféré de la journée, encore plus de la vue du sommet parce que c'est celle que je n'avais pas planifié. 




Zaful shirt, Target skirt, Marshalls leggings, Swatch watch, Marshalls shoes


photos: FARYAL

3 comments:

I read every comment and will check out your blog.

You want to chat? Email me at petite.maison.of.fashion@gmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...